We zijn er trots op dat onze klanten zeggen dat we echt het verschil maken. Volgens onze klanten luisteren we goed, vragen we door, vertellen we klanten niet hoe het moet maar gaan met de klant op zoek naar hoe de gewenste resultaten met mensen worden bereikt. Het komt regelmatig voor dat medewerkers zeggen dat hun leidinggevende ten goede is veranderend en dat medewerkers zich voelen gestimuleerd.
Een aantal referenties van onze klanten:
Dat ik na circa 30 jaar leidinggeven gelukkig nog veel te leren heb en mijzelf nog steeds kan verbeteren. Het onderlinge contact met de groep en de twee coaches Alwin en Dirk was snel heel vertrouwd en ik heb een goed beeld van mijn toekomstvisie gekregen
In een ontspannen sfeer slaagde Alwin erin m’n onzekerheden weg te nemen. Ik maakte kennis met verschillende vaardigheden waarmee je kan leidinggeven zonder macht uit te oefenen op je collega’s. Deze investering in mezelf heeft ervoor gezorgd dat het team dat ik leid een geoliede machine is waarin iedereen zich gewaardeerd en evenwaardig voelt.
In een prettige open sfeer, met behulp van deskundige coaching kon ik mijn geleerde vaardigheden al gelijk vanaf de start van de opleiding direct in de praktijk inzetten. Hier proefde ik gelijk resultaten die ik tijdens mijn opleiding weer terug kon koppelen en de ontwikkelcirkel was daarmee rond. Na twee jaar profiteer ik nog steeds van deze investering!
Alwin heeft ons doen inzien wat communiceren is en dit in een Vlaams land waar drie talen worden gesproken. Als coach heeft hij de MT-managers doen inzien dat een wij gevoel veel belangrijker is dan IK vorm. Dat managers met eigenaars overleggen in beide belangen. De coaching van Alwin over hun werkwijze en communicatie was zeer doeltreffend.
Dirk leads with intelligence. He stands out in consensus-leadership, intercultural theory and praxis, and is well versed in HRM.
Wat voor mij essentieel is, is om teamleden te laten doen waar ze goed in zijn en ze daarvan te laten genieten. Oprechtheid, duidelijkheid en zaken gewoon benoemen zijn daarbij de gereedschappen die je beter leert hanteren. Niet alleen op het werk, maar ook thuis heeft dit een positief effect. De training Excellent Leiderschap is een cadeau voor je organisatie en jezelf.
Met Alwin en Dirk hebben we een traject voor coachend leiderschap opgezet in onze papierproductie afdelingen voor alle leidinggevenden, inclusief onszelf. Mensen doen leren door vragen te stellen, mensen doen leren door hun te laten ervaren, mensen naar een hoger niveau brengen. Ze zijn erin geslaagd om ons een nieuwe kijk te geven op leidinggeven.
Mijn eerste kennismaking met Dirk Boersma, Centrum voor Excellent Leiderschap, weet ik nog als de dag van gisteren. Met een paar korte, gerichte vragen kwamen we al heel snel tot de kern van mijn vraagstuk. Ik was onder de indruk van hoe snel dat boven tafel kwam en dat ervaar ik nog steeds bij elke ontmoeting.
Alwin heeft de capaciteit om te verbinden en samen te brengen. Hierbij dringt hij zijn eigen ideeën niet op maar laat de input juist komen vanuit de betrokkenen. Voor mij heeft deze wijze van coaching geleid tot maximale output en creativiteit. Alwin is een prettige en betrouwbare persoon waarmee ik met veel plezier heb samengewerkt.
Interview met Ben de Groof, eigenaar van Waasland Automotive, met vestigingen in Beveren, Antwerpen en Sint-Niklaas, gehouden door Alwin Nieuwestein.
Een aantal bedrijven waar wij met en voor hebben mogen werken