Wil je nooit meer een inspirerende Blog missen? Meld je aan voor onze Blog-service. Vul je emailadres in op onderstaande formulier en ontvang onze nieuwste blogs rechtstreeks in je mailbox. Gratis!
23 juni 2016, gepubliceerd door Alwin Nieuwenstein
Van het kastje naar de muur gestuurd. Wie kent het niet? Het overkomt veel klanten en cliënten, ondanks alle beloftes die organisaties doen rondom operational excellence en "de klant centraal". Maar klantgerichtheid is een loze belofte als je er niet…
Lees meer22 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Organisaties die goed op het onverwachte zijn ingespeeld zijn dat niet omdat ze alle risico's van te voren in kaart brachten maar omdat ze bij de kleinste afwijking, op initiatief van degene die haar waarneemt gezamenlijk in actie komen om…
Lees meer21 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Bijna 90 jaar geleden nodigde Einstein Freud uit voor een gedachten wisseling over het uitbannen van oorlog. Het blijkt een lastig onderwerp en Freud is niet optimistisch met name het zichzelf buiten de wet stellen door de elite ziet hij…
Lees meer20 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Stereotypen zijn gevormd voor je er erg in hebt. Veel van de stereotypen, waarop je dagelijks je besluiten baseert zijn ontstaan voor je er erg in had. Veel stereotypen vinden ook hun oorsprong is de etiketten, die we maar al…
Lees meer17 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Fouten zijn een essentieel aangrijpingspunt om te leren. Door samen goed naar een fout te kijken, erover te praten en te onderzoeken hoe je haar kunt voorkomen wordt er veel geleerd. Weick en Sutcliffe zien dit als een belangrijk aspect…
Lees meer16 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Regelmatig spreek ik managers, die alles al geprobeerd hebben. Ze zijn moe gedacht en hebben soms de moed ook echt opgegeven. Maria Reynolds laat in het boek The discomfortzone zien welke mogelijkheden je dan nog hebt en hoe juist in…
Lees meer15 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Topsporters of mensen die dat waren zijn populair als sprekers op bijeenkomsten waar managers inspiratie moeten krijgen of voorzien moeten worden van nieuwe inzichten om de successen van hun organisatie te vergroten.Maar klopt die sportmetafoor wel? Freek Vermeulen, hoogleraar aan…
Lees meer14 juni 2016, gepubliceerd door Dirk Boersma
Het onverwachte is vaak een gevolg van het feit dat onze verwachtingen niet kloppen. Het is daarom belangrijk om je er heel bewust van te zijn,.vol aandacht ermee bezig zijn en ze steeds weer bijstellen en vernieuwen is een probaat…
Lees meerStel je vraag via ons contactformulier
Neem contact met ons op!
Voor al je vragen kun je bellen met
+31 492386063